Blogg
Hold deg oppdatert med tips, jobber og nyheter innen sosiale medier og digital markedsføring. Du er bare så god som det du leser!
Facebook reactions: Hvilken innflytelse har dette på vår news feed?
Fra å bare kunne "like" et bilde til å kunne "elske" det Dersom du har brukt Facebook siden 2015 har du nok lagt merke til en vesentlig endring i hvordan du engasjerer deg i innhold som legges ut. Vi snakker om bruken av reaksjoner fremfor den vanlige...
Micro influencers: Bevegelsene på mikronivå som endrer det store bilde
Markedsføring i dag kontra 1940-tallet Vi skal tilbake til 1940-tallet for å se når markedsføring begynte å ta i bruk kjendiser til å reklamere for sine produkter. Resultatene kjenner vi til i dag, selv i vår tid er bruken av kjente ansikt en vel kjent og effektiv...
Omnichannel – Hvor mange medier små gjør en stor
Markedsføring er i stadig endring Vi skal ikke langt tilbake i tid før det å handle produkter på internett var et nytt banebrytende fenomen. Det å kunne bestille varer og tjenester på nettbrettet eller laptopen sin fra den gode sofakroken er åpenbart noe som...
Facebook er ikke lenger “gratis”
Facebook er ikke lenger "gratis" Før i tiden kunne små (så vel som store) bedrifter og enkeltpersoner opprette en Facebook-side og spre sitt innhold til alle som fulgte den, relativt kostnadsfritt! Slik er det dessverre ikke lenger... At Facebook har ekspandert...
Spådommer for 2018
Året 2017 har kommet til veis ende og med det kan vi legge et svært spennende år bak oss. Foran oss står 2018, og med det følger nye trender og utviklinger. For sosiale medier kan store endringer være rundt hjørnet! I 2017 så vi de største endringene ved at...
Videobruk i sosiale medier: Hvorfor er det så lønnsomt?
Brukere av Facebook ser omtrentlig 100 millioner timer med video hver dag! Hvis du ikke har merket det allerede så ser du kanskje at bruken av videoer i sosiale medier har eksplodert den siste tiden. Du har kanskje følt det selv, at videoer er tillitsbyggende fordi...
Markedsføring av HENRY LONDON kolleksjon
De siste ukene har vi hatt håndleddene fulle (pun intended) med produksjon av reklamekampanjen til den nye kolleksjonen av klokker fra Henry London! Vi ble leid inn av Feras - Norges ledende klokkeleverandør for å produsere innholdet til lansering av den nye...
GDPR 2018: Hva betyr dette og hvordan vil det påvirke din bedrift?
Hva er EUs Personvernreform? EUs Personvernreform 2018 er en fornying av regelverket fra 1995, med formålet om å møte de nye utfordringene til personvern som har oppstått på grunn av (blant annet) sosiale medier, økt grad av behandling av personopplysninger på...
Velkommen til Oslo Watch Fair | Urmaker Bjerke
For første gang i Norge samlet Urmaker Bjerke de mest toneangivende klokkeprodusentene i verden, til årets store begivenhet - Oslo Watch Fair! I regi av Urmaker Bjerke og Kite Kommunikasjon var vi tilstede for å dekke messen og lage innhold til sosiale medier. Med...